poniedziałek, 18 lutego 2013

Gry i zabawy jakie polecamy cz1.


Starszy syn bardzo lubi wszelkiego rodzaju gry planszowe, edukacyjne a najbardziej takie, które sam wymyśli i narysuje. Młodszy dopiero do takich gier dorasta. Na razie bacznie obserwuje, więc tylko chwila jak dołączy do takiej zabawy.

Ostatnim czasem największą uwagę Wiktora przykuła gra "Blokada", na którą natrafiłam dzięki grze "Kot i mysz" z tej samej serii, którą dostał na 5 urodziny.
Gra ćwiczy umysł dziecka, zmusza do logicznego myślenia, planowania strategicznego, spostrzegawczości i wyobraźni przestrzennej.
Zasady są proste: zbieg w czerwonym aucie ucieka, należy go otoczyć, odciąć drogę ucieczki, ale sama gra już taka łatwa nie jest. Na początku gry należy ustawić budynki wg instrukcji a płytkami z autkami blokuje się drogę ucieczki czerwonego auta.













Gra "Kot i mysz" też potrafi zająć mojego syna na długi czas.  Na zdjęciach młodszy, któremu gra służy do innego celu :)




Gorąco polecam te dwie gry także dla starszych osób, gdyż posiadają one różne stopnie trudności.


Hitem u nas okazały się gry wykonane własnoręcznie. Pierwszą taką grę Wiktor stworzył z moją siostrą i jej chłopakiem, za co bardzo jestem im wdzięczna!



Teraz sam siada i tworzy, a w wymyślaniu zasad nikt go nie przebije.
Oto efekty jego pracy:





3 komentarze:

  1. Nam jeszcze daleko do takich gier i zabaw, ale rysowanie własnych plansz... po prostu bomba! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jako mała dziewczynka też tworzyłam gry z kuzynką - na wzór tych prawdziwych :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo tu miło u Was. I tyle inspiracji!
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz. Konstruktywna krytyka mile widziana. Jeśli masz ochotę obserwuj, nie proponuj obustronnej obserwacji! Staram się wchodzić na każdy blog i jak mi się spodoba to na pewno zostanę na dłużej!