poniedziałek, 6 maja 2013

Domowe gofry.

Dzisiaj przedstawiam Wam naszą wczorajszą wyżerkę. 
Naszła mnie ochota na gofry, a skoro posiadam własną gofrownicę, więc od myśli przeszłam do czynów!

Najpierw przygotowałam sałatkę owocową. Prosta, szybka i smaczna. Do jej wykonania potrzebujemy: bananów, jabłek, ananasów w puszce, brzoskwiń w syropie, soku z cytryny, rodzynek albo żurawiny suszonej. Można dodać jeszcze inne owoce ale ja się do tych ograniczyłam. Wszystko kroimy w kosteczkę, dodajemy sok z cytryny i zalewamy syropem z brzoskwiń. 
Sałatka po schłodzeniu w lodówce jest gotowa do spożycia:)








Mój przepis na gofry jest następujący: 
0,5 litra mleka, 7 dag cukru pudru, 10 dag roztopionego i wystudzonego masła, 2 jajka, 15 g proszku do pieczenia, ok 50 dag mąki albo i więcej - ciasto powinno być gęste. Można użyć mąki razowej a zamiast proszku dodać sody oczyszczonej.
Wszystkie składniki dokładnie miksujemy i gotowe. 



Gofrownica powinna być dobrze nagrzana. Najlepsze gofry są świeże i jeszcze ciepłe, tak więc nie polecam robić ich na zapas :)


 Gofry nie wyszły takie piękne i idealne ale równie smaczne jak te serwowane na przykład w budkach nad morzem. 


Gofr z własnoręcznie ubitą śmietaną i sałatką owocową to jest to czego nawet mimo "akcji plaża" nie mogę sobie odmówić. 



19 komentarzy:

  1. Ale pychota!!! ;) mniam! Uwielbiam gofry!

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam gofry!!!!! aaaaa!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda to mega smacznie...a może by tak zrobić gofry FIT?? Zastąpić to masło czymś:P i cukier wyeliminować z ciasta, a na górę dać tylko świeże owoce, bez śmietany, bez polewy i zajadać się nimi bez wyrzutów sumienia??:D
    Co z Akcją Plaża??:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie lubię produktów fit :) akcja plaża w toku, właśnie zabieram się za ćwiczenia :P

      Usuń
    2. Ja natomiast uwielbiam. Oczywiście nie takie ze sklepu z napisem FIT, ale takie które sama robię, zastępując ''tuczące'' składniki:P właśnie jestem po serii dzisiejszych zmagań z ćwiczeniami, powodzenia z Twoimi:-)

      Usuń
  4. Pysznie te gofry wyglądają :) uwielbiam gofry :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie zapomnę Cię zaprosić następnym razem!!! :)

      Usuń
  5. Ogólnie nie przepadam za słodkimi łakomstwami więc za goframi też nie, ale muszę przyznać, że apetycznie wyglądają:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kasiu, wyglądają świetnie i bardzo smakowicie. Widać po zdjęciach, że wyszły Ci bardzo kruche i dobrze wypieczone. Ja mam swój wypróbowany przepis na gofry ale zachęciłaś mnie swoim :)
    Mi obok gofrów z bitą śmietaną też ciężko przejść obojętnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. jeju, aż mi slinka cieknie :))zdolniacha!

    OdpowiedzUsuń
  8. ojej, i jak tu sie odchudzac ;p
    Zapraszam do siebie za każdą obserwację i komentarz się odwdzięczam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam gofry, chociaż w domu rzadko robię :P Ale jak idę na miasto i spotkam budkę z goframi to chętnie kupuje :)
    A Twoje gofry wyglądają przepysznie - dzięki za przepis :D
    photoee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm! <3 zjadłabym.. ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. zjadłabym takiego gofra:) momomomoomo<3

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam gofry! ♥
    pozdrawiam, Berries

    OdpowiedzUsuń
  13. Smakowicie wyglądają, a przepis sobie zapiszę, na pewno się przyda ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz. Konstruktywna krytyka mile widziana. Jeśli masz ochotę obserwuj, nie proponuj obustronnej obserwacji! Staram się wchodzić na każdy blog i jak mi się spodoba to na pewno zostanę na dłużej!