niedziela, 26 maja 2013

Rady- jak stworzyć udany związek.


Osiem dobrych rad dla osób chcących stworzyć udany związek wg Arnolda Lazarusa.

1. Ograniczaj krytycyzm do minimum. 

Jeżeli Twój partner robi coś co Cię denerwuje, nie krytykuj ale poproś by tego nie robił.

2. Unikaj mówienia "nie".

Staraj się mówić "tak" kiedy to możliwe. Ci, którzy automatycznie mówią "nie" wywołują gorycz i urazę. Partnerzy chcą się czuć kochani, akceptowani i doceniani. Odmowa spełnienia rozsądnej prośby może wiele popsuć. Jeżeli nie możesz się na coś zgodzić, wyjaśnij swoje powody. 

3. Wyrażaj pochwały i aprobaty.

Związki wymagają pielęgnacji. Wyrazy aprobaty i pochwały są bardzo potrzebne. Zbyt wielu ludzi milczy, kiedy wszystko układa się dobrze. Jeżeli jednak coś zaczyna się psuć natychmiast krytykują i narzekają. 

4. Nie udzielaj zbędnych rad.

Większość ludzi czuje złość i urazę słysząc rady, o które nie prosili. Jeśli ktoś prosi Cie o wyrażenie swojego zdania, możesz powiedzieć co wg Ciebie powinien zrobić. Jeżeli Cię o to nie prosi, powinieneś najpierw sprawdzić czy chce usłyszeć Twoja opinię na dany temat. Nie wygłaszaj jej jednak kiedy usłyszysz "nie dziękuje".

5. Nie próbuj czytać w cudzych myślach.

Mówienie komuś co myśli lub czuje jest poważnym błędem.

6. Nie drąż przeszłości.

Jeżeli trzymasz się negatywnych doświadczeń z przeszłości i wykorzystujesz je do walki z partnerem prosisz się o kłopoty. Niewiele sytuacji tworzy taki dystans i urazę jak przypominanie komuś o popełnionych błędach. Przeszłość minęła, zapomnij o niej. Wspominaj za to miłe zdarzenia.

7. Nie przesadzaj z kontrolą.

Niewielu ludzi lubi kiedy inni sprawują nad nimi kontrolę. Stałe przypominanie komuś o tym co ma robić a czego nie, jest przejawem arogancji. Zwykle płaci się za to wysoką cenę.

8. Nie nagradzaj braku uprzejmości.

Wielu ludzi żywi błędne przekonanie  że uprzejmość wobec czyjejś podłości spowoduje zmianę w postępowaniu tej osoby. Jeżeli ktoś zachowuje się uprzejmie w reakcji na brak grzeczności, nagradza tylko zachowanie, które należy wyeliminować. 



11 komentarzy:

  1. hmmm... dałaś mi do pomyślenia ..nad samą sobą :P ale ja generalnie unikam wszelkich porad/poradników jak ognia piekielnego i jadę na instynkcie :) na razie, odpukać, działa :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Daje do myślenia. Nawet nie mam słów, by opisać jakie myśli mnie dopadły. Poradnik pierwsza klasa, choć ja nie za często mam możliwość takie czytać. Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  3. myślę, że można to też stosować do dzieci :)

    OdpowiedzUsuń
  4. hmmm chyba się nie stosuję do tych porad...szczególnie nie mów nie:P i nie udzielaj rad i nie krytykuj...kto wie może mój związek byłby lepszy ale póki co nie narzekam na minione 5lat...;)

    OdpowiedzUsuń
  5. ciężko jest się stosować do wszystkich rad:) czasem jak mam gorszy dzień, nie pada z moich ust wielokrotnie:-p

    OdpowiedzUsuń
  6. Thanκ you for the auspiciοus wrіtеup.
    It in fact waѕ a аmusemеnt аccount it.
    Looκ aԁvanced to far addеd agгeeable from yοu!
    By the ωay, how could we communicate?

    Rеview my webpagе :: kompostownik

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo mądre są te rady. Teraz, jak jestem sama, wydaje mi się, że stworzenie dobrego związku jest takie łatwe... a jak przychodzi co do czego, to życie wszystko weryfikuje ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz. Konstruktywna krytyka mile widziana. Jeśli masz ochotę obserwuj, nie proponuj obustronnej obserwacji! Staram się wchodzić na każdy blog i jak mi się spodoba to na pewno zostanę na dłużej!