środa, 26 czerwca 2013

Wariacje z ciasta francuskiego.

Ciasto francuskie lubię i często używam, gdy nie mam czasu na przygotowanie czegoś bardziej wykwintnego. Zawsze czeka w lodówce na przykład na niespodziewanych gości.
Polecam gotowe ciasto z Lidla albo z Biedronki, nie lubię ciasta mrożonego, gdyż szybko traci swoją konsystencje i klei się. 

Nie wymyśliłam niczego nowego, ale może jednak komuś podsunę pomysł co zrobić z ciasta francuskiego.

Na początek coś bardzo słodkiego :)
Ciasto smaruje gotową masą krówkową, zwijam w rulon i kroję na plastry. Wierzch można posmarować jajkiem.






Kolejny pomysł, to plastry banana położone na kwadratach z ciasta. Oraz kawałki czekolady albo plastry jabłka zawinięte w sakiewki. Wszystko można posypać wiórkami kokosowymi i cukrem - najlepiej brązowym.



 Na koniec coś na słono.
Pierożki nadziewane farszem ze szpinaku i sera fety:





Ciasto można nadziewać wszystkim. To tylko część moich pomysłów. Robiłam pieczeń rzymską w cieście francuskim albo parówki zawijane.
Zdradźcie mi swój pomysł na ciasto francuskie.

9 komentarzy:

  1. Musze wyprobowac z masa krowkowa a drugie z serem feta. Ja tez bardzo lubie te ciasto z lidla, zawsze robilam z nutella lub brzoskwinia, a czasem tez przygotowywalam farsz z kurczakiem i warzywami, pychotka xx

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam ciasto francuskie: nie ma nic prostszego i bardziej dobrego!! Mnie te pierożki na słono kuszą:D

    OdpowiedzUsuń
  3. O to z masą krówkową pewnie przypadłoby go gustu mojemu chłopakowi;) A mnie zaciekawiły te pierożki z nadzieniem szpinakowym... Ciasto francuskie jest fajne bo można tyle wariantów z nim stworzyć. Jak dotąd jak dla mnie najlepsze na słono jest z piersią z kurczaka i żółtym serem (ewentualnie do tego pieczarki) i sos czosnkowy, a na słodko z nadzieniem kakaowo- truskawkowym :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ciasto f. bardzo lubie także :) super pychoty, tez używam z lidla lub auchana :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj na te ze szpinakiem i fetą to miałabym ogromną ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja nie mam pomysłów, bo nie używam ciasta francuskiego, raz robiłam - wieki temu... z podobnych rzeczy, robię zapiekankę szpinakową z ciastem fillo na Święta Wielkiej Nocy, ciasto francuskie, jak też fillo robię sama :)

    OdpowiedzUsuń
  7. O rany, ale pyszności!! :) Jadłam już ciasto francuskie na słodko, bardziej wytrawnie tylko raz. Moja mama zawijała w ciasto parówki z żółtym serem i wyszły z tego takie a'la hot-dogi :) Całkiem dobre :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zjadłabym Wszystko!! - a szczególne te z masą krówkową i szpinakiem :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja właśnie zrobiłam sakiewki z nutellą i z truskawkami mmmm chyba do rana znikną:))
    PG

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz. Konstruktywna krytyka mile widziana. Jeśli masz ochotę obserwuj, nie proponuj obustronnej obserwacji! Staram się wchodzić na każdy blog i jak mi się spodoba to na pewno zostanę na dłużej!