wtorek, 9 lipca 2013

Decoupage krok po kroku.


Sztukę Decoupage dopiero poznaję, (moja przygoda zaczęła się tutaj), więc ekspertem w tej dziedzinie jeszcze nie jestem. Jednak napiszę Wam dziś to co wiem :) 
Tworzyć można na drewnie, metalu, szkle, kartonie albo na ceramice. 

Potrzebne materiały - 
1. biała farba akrylowa - mi zostało dużo po malowaniu domu, 
2. kolorowa farba akrylowa - ja na początek kupiłam tylko pomarańczową,
3. komplet pędzli, gąbki
4. klej do Decoupage,
5. lakier matowy albo z połyskiem
6. serwetki
7. mniejsze pojemniczki, spodki do przelania kleju, lakieru albo farby
8. dużo cierpliwości



Ozdabiane powierzchnie powinny być dobrze umyte i wysuszone.
Na początek farbą malujemy całą powierzchnie, czynność powtarzamy 2- 3 razy. Do malowania najlepiej użyć gąbki, (może być taka do naczyń), albo pędzla.  Mieszając farbę białą z wybranym kolorem otrzymujemy różne odcienie. Kolor tła powinien być jasny, aby motyw z cienkiej serwetki był widoczny. Jeśli zależy nam na czasie korzystamy z pomocy suszarki do włosów i za każdym razem dobrze suszymy pomalowaną powierzchnie. 


Motywem ozdobnym może być serwetka z papieru ryżowego, specjalny papier do decoupage albo serwetka papierowa trójwarstwowa, której ja użyłam. Wybrany motyw dokładnie wycinamy i pozbawiamy dwóch spodnich warstw. Używamy tylko wierzchniej, zadrukowanej warstwy. 
Na ozdabianą powierzchnie nakładamy cienką warstwę kleju i przyklejamy motyw. Trzeba uważać bo rozmiękczona serwetka łatwo się drze. Suszymy i nakładamy kolejną warstwę kleju już na przyklejoną serwetkę.






Na koniec nakładamy 2- 3 warstwy lakieru, który zabezpieczy naszą pracę przed wilgocią. Lepiej zastosować większą ilość cienkich warstw lakieru niż mniejszą grubych. Każdą warstwę należy dokładnie wysuszyć przed nałożeniem kolejnej. 







Jeśli uda Wam się coś stworzyć pochwalcie mi się swoimi dziełami! Ja wrócę do tej sztuki dopiero w długie zimowe wieczory.

9 komentarzy:

  1. Piękne ! Jestem pod ogromnym wrażeniem decoupage'u. Moja koleżanka też się tym zajmuje. Zdobi szkatułki, pojemniki na chusteczki itp. niesamowita sprawa.
    Pięknie ozdobiłaś doniczki !

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne, takie bardzo polskie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Teraz już wiem o co w tym chodzi :) Tzn. zawsze wiedziałam, że są potrzebne serwetki, kleje i farby, ale co z czym - to już nie bardzo :)
    Może kiedyś się skuszę, żeby coś takiego ładnego zrobić :)
    Tobie wyszło naprawdę super!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale super! Efekt końcowy rewelacja. Też lubię takie staropolskie motywy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. doniczek jeszcze nie robiłam, ale to co Ty stworzyłaś to istne cuda :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Łowicz :) fajne, fajne :) ja się nadal zastanawiam nad swoją skrzynką...

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne są takie folkowe motywy :)

    klaudynabiel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. jestem pod ogromnym wrażeniem :) cudne :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz. Konstruktywna krytyka mile widziana. Jeśli masz ochotę obserwuj, nie proponuj obustronnej obserwacji! Staram się wchodzić na każdy blog i jak mi się spodoba to na pewno zostanę na dłużej!