sobota, 10 sierpnia 2013

Zapiekane pomidory i cukinie.

Dzisiaj u nas na podwieczorek pieczone pomidory, cukinie i bakłażany. Jest to doskonały dodatek do innych potraw ale również osobny posiłek.


Potrzebujemy dojrzałych w słońcu pomidorów, które kroimy na połówki i nacinamy w kratkę. 
Następnie przygotowujmy posypkę z bułki tartej (2 łyżki), czosnku (1/2 łyżki), pietruszki (1 łyżka). 
 Posypką posypujemy warzywa, solimy je oraz polewamy oliwą.





Wkładamy do nagrzanego na 200 stopni piekarnika. 
Bakłażany i cukinie należy podlewać wodą.
Po około 30 min danie gotowe. 


Danie doskonałe na ciepło jak i na zimno :)
Smacznego.

A na takich grządkach we Włoszech dojrzewają pomidory:


10 komentarzy:

  1. O coś dla mnie:-) proste a wygląda bardzo smacznie:-) lubię takie przepisy!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy pomysł, muszę spróbować sama. Mam tylko pytanie czy zamiast oliwy mogę dodać oleju kujawskiego? Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę, że można, ale z oliwą zdrowsze i smaczniejsze, pozdrawiam

      Usuń
  3. Ja wczoraj też zrobiłam pyszne bakłażany. Mam na nie taki sposób - bakłażany kroję na plastry, posypuję solą żeby wyciągnąć goryczkę, wycieram, a potem smaruję z obu stron pesto bazyliowym, nakładam plasterek pomidora i ser żółty - pycha :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki za przepis, wypróbuje :) pozdrawiam

      Usuń
  4. Świetny post zaraz wypróbuję, bo wygląda bardzo apetycznie:)
    Podoba mi się twój blog i post:)
    Obserwujemy i lubimy się na FB?
    Pozdrawiam Serdecznie:)
    http://zocha-fashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. ale żeś mi smaka narobiła :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Szczerze mówiąc pieczonych pomidorów jeszcze nie jadłam , ale jeśli smakują równie dobrze co pieczona cukinia, to już jestem fanką:)
    Muszę wypróbować Twój sposób z posypką.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz. Konstruktywna krytyka mile widziana. Jeśli masz ochotę obserwuj, nie proponuj obustronnej obserwacji! Staram się wchodzić na każdy blog i jak mi się spodoba to na pewno zostanę na dłużej!