piątek, 8 listopada 2013

Rafaello.


Zbliża się weekend, czas spotkań towarzyskich, więc już dziś zapraszam na bardzo kaloryczne ale zarazem bardzo pyszne ciacho!

Przepis dostałam jeszcze na studiach od mojego kolegi, który wiedział, że moim
ulubionym smakołykiem zaraz po marcepanie i ananasie jest kokos.

Skład:
2 szklanki mleka
2 żółtka
1 szklanka cukru
1 cukier waniliowy
1 masło roślinne (250 g)
2 łyżki mąki ziemniaczanej
2 łyżki mąki pszennej
2 paczki wiórek kokosowych (ok. 250 g)
2 paczki krakersów (min 60 sztuk)

1 szklankę mleka, żółtka, mąki, cukry miksujemy. Drugą szklankę mleka gotujemy i dodajemy do niego zmiksowane składniki. Całość gotujemy aż do zgęstnienia, następnie studzimy powstały budyń. Do masy dodajemy masło oraz wiórki kokosowe, delikatnie miksujemy.
Jedną warstwę krakersów układamy w naczyniu, przykrywamy masą. 
Potem tworzymy kolejną warstwę aż do wyczerpania produktów.
Dekorujemy wg uznania.
Wstawiamy do lodówki na ok 1 godzinę, aby masa zgęstniała a krakersy zmiękły.










Smacznego!

15 komentarzy:

  1. Zło pięknej figury w czystej postaci:D ale skoro smakuje to na zdrowie ;-) ja własnie upiekłam ciasto marchewkowe, które jest równie powalające w smaku co i tradycyjne ciasta :-) także polecam :***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiem kochana :) liczyłam, że nie zauważysz tego wpisu :) marchewkowe też uwielbiam!

      Usuń
    2. haha :D ja widzę takie smakołyki, iż one mnie inspirują do tworzenie ich zdrowych wersji i już myślę nad jednym :D się zobaczy co wyjdzie:P

      Usuń
  2. pyyszności, uwielbiam to ciacho :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciacho jest pyszne :) Miałam okazje spróbować :)
    Uwielbiam Rafaello!

    OdpowiedzUsuń
  4. ooo, przypomniałaś mi stary przepis co i ja go znałam, dzięki, może dziś zobie :))) mniammm

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmmm, Rafaello to również moje ciasto popisowe. Jest proste i smaczne. Od momentu kiedy spróbowała go moja mama jest serwowane na każdych imieninach :)

    OdpowiedzUsuń
  6. muszę wypróbować. www.decolikeswhite.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajny post:) Norobiłaś mi smaku tym ciastem:)

    http://freshisyummy.blogspot.com/2013/11/clarity.html

    pomożesz i klikniesz w link SHEINSIDE u mnie?

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda przepysznie! :)
    Miłego weekendu,
    DaisyLine

    OdpowiedzUsuń
  9. wiesz, że lubię wszystko co słodkie :) muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  10. o nieeee
    to zbrodnia wejść w ten post wieczorem :D
    wygląda pysznie i wywołuje u mnie uczucie chęci zjedzenia słodyczy ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz. Konstruktywna krytyka mile widziana. Jeśli masz ochotę obserwuj, nie proponuj obustronnej obserwacji! Staram się wchodzić na każdy blog i jak mi się spodoba to na pewno zostanę na dłużej!