wtorek, 6 stycznia 2015

Tarta z owocami.


    Dawno nie było u mnie nic słodkiego, więc dzisiaj przy święcie mam dla Was szybkie ciasto z owocami mrożonymi. Zawijajcie rękawy i zabierajcie się do pieczenia :).


Składniki na nadzienie:
- 4 łyżki cukru trzcinowego
- 1 łyżeczka cynamonu
- 1 duża łyżka mąki ziemniaczanej
- 2 szklanki owoców


     Owoce wsypujemy do miski dodajemy cukier, cynamon i mąkę, mieszamy łyżką, owoce powinny delikatnie się ” ubrudzić ” mieszanką.  

Składniki na tarte:
-250 g mąki pszennej
- 50 g cukru
- szczypta soli
-150 g masła (zimnego)
- ok. 3 łyżek lodowatej wody

      Z podanych składników szybko zagniatamy ciasto, które następnie wkładamy na 30 min. do lodówki. Ciasto podpiekamy 10 minut w piekarniku. Na podpieczony spód równomiernie rozsypujemy owoce. Resztę ciasta rozwałkowujemy na bardzo cienki placek układamy na wierzchu tarty. Tartę dopiekamy w 170 st C, przez około 25 minut.
Po upieczeniu możemy posypać tartę cukrem pudrem. Smacznego.





 


      Długi weekend dobiega końca, niestety jutro trzeba iść do pracy... Jednak perspektywa tylko trzech dni roboczych cieszy :).
Miłego wtorku!

19 komentarzy:

  1. Robiłam latem podobną, z samych jeżyn, a było ich mnóstwo :) ale nie wszystkim podpasowała :P moja rodzinka chyba woli wersję z budyniem i owocami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda ze nie mam z lodówce mrożonych owoców bo już bym próbowała :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja mam jeszcze jeżyny i śliwki zamrożone :)

      Usuń
  3. Nigdy w życiu nie jadłam tarty :)ale wygląda smakowicie !:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No żartujesz, że nigdy tarty nie jadłaś ;)

      Usuń
  4. Bardzo lubie tarty , za delikatne i lekkie . Zima raczej z jabłkami robiłam , z mrozownymi owocami nie próbowałam . Dobry pomysł :) poszukam truskawek albo malin :)

    OdpowiedzUsuń
  5. No i ja się pytam, jak ja mam żyć bez słodyczy, jak tu takie cuda pokazujesz?:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniami, mniami, a właśnie skończyłam pić kawkę i pomyślałam, że przydałoby się do niej coś słodkiego :) hehe Jutrro też mam wolnę, więc może wypróbuję to cudo :)
    miłego dnia :)
    Daria

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a dlaczego Ty masz wolne a ja muszę iść do pracy... życie jest niesprawiedliwe ;)
      buźka, udanej tarty bo jest naprawdę pyszna!

      Usuń
  7. Ciasto kupuję:D
    Jakby mi ktoś upiekł, to bym zjadła:D

    OdpowiedzUsuń
  8. No faktycznie trzy dni w pracy jakoś zlecą. Tym bardziej, że u mnie zaplanowane imprezy weekendowe :) A takie ciasta to lubię najbardziej kiedy mam składniki i niezapowiedzianych gości :)
    www.antymarka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. jak żyć panie premierze jak tu takimi smakołykami kuszą?!

    OdpowiedzUsuń
  10. Mniam, mniam - już jestem głodna :)
    Pozdrawiam serdecznie
    Zocha

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz. Konstruktywna krytyka mile widziana. Jeśli masz ochotę obserwuj, nie proponuj obustronnej obserwacji! Staram się wchodzić na każdy blog i jak mi się spodoba to na pewno zostanę na dłużej!