wtorek, 16 czerwca 2015

Smaki wczesnego lata.


    Już za chwile zawita do nas astronomiczne lato. Z jakimi smakami Wam się ono kojarzy? Dla mnie najwcześniejszymi oznakami, że lato tuż tuż to dojrzewające truskawki. Niestety ich czas pomału dobiega końca. W między czasie dojrzewają czereśnie. Z letnich warzyw uwielbiam szparagi oraz młode ziemniaczki i kapustę. To tylko kilka moich letnich propozycji. Korzystajmy z dobrodziejstw natury, teraz jest na to najlepszy czas!



     Ostatnio na niedzielny obiad serwowałam, młode ziemniaki w duecie z łososiem i szparagami, które po raz pierwszy robiłam w piekarniku.


      Natomiast z białych szparagów polecam ugotować pyszny krem, przepis znajdziecie tutaj.


    Wstyd mi się przyznać ale smak bobu poznałam dopiero niedawno...


         Wiosną zachwycałam się bzami i konwaliami. Niestety te kwiaty już przekwitły, ale moje zmysły cieszą teraz piwonie, róże i maki.

8 komentarzy:

  1. uwielbiam lato i tą różnorodność w owocach i warzywach ;) truskawki są obecnie u mnie nr 1 :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Truskawki i czereśnie, mogłabym je jeść na kilogramy :D
    HEL OOTD

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale pyszności! Mnie lato kojarzy się głównie z truskawkami, malinami i czereśniami oraz bobem i młodymi ziemniakami, które UWIELBIAM! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ładnie to wszystko wygląda i pewnie jest smaczne:)
    Ja jestem noga kulinarna, więc do młodych ziemniaków jajko sadzone sobie robię;)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Truskawki! Korzystam z nich ile się da, nawet zamroziłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie jadlam szparagów i właśnie ostatnio przymierzem się do ich zakupu ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz. Konstruktywna krytyka mile widziana. Jeśli masz ochotę obserwuj, nie proponuj obustronnej obserwacji! Staram się wchodzić na każdy blog i jak mi się spodoba to na pewno zostanę na dłużej!