środa, 15 lipca 2015

Domowa pizza na włoskiej prowincji.

 

    Z czego słynie Włoska kuchnia?  Przede wszystkim z pizzy, przygotowywanej z cienkiego ciasta makaronowego bądź ciasta drożdżowego (focaccia). Smaruje się ją sosem pomidorowym i posypuje serem mozzarella oraz doprawia przyprawami (głównie zioła). Swój specyficzny smak zawdzięcza pieczeniu w silnie nagrzanym piecu opalanym drewnem. Zapraszam Was na relacje z przygotowań do tej smakowitej uczty. Niestety dokładnego przepisu na pizzę nie mogę Wam podać bo to skrywana receptura :).
    Na naszym stole królowała pizza z cukinią, z cebulą, szynką, tuńczykiem, kukurydzą, wszystkie udekorowane mozzarellą,  a dla dzieci, żeby nie kręciły nosem - pizza biała z rozmarynem. Wróciliśmy bardzo głodni z nad morza, więc jak tylko pizza była gotowa zabraliśmy się do jej pochłaniania a o zrobieniu zdjęć końcowych nikt już nie pamiętał :)...


 






 
    Poniżej zdjęcie z kolejnej uczty. Pizza równie smaczna mimo, że przywieziona z lokalu. Moja ulubiona to pizza Italiano, z rukolą i pomidorkami koktajlowymi. A jaka pizza jest waszym faworytem?

14 komentarzy:

  1. Ze szpinakiem i gorgonzolą :):) i sosem czosnkowym :):)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja rozsmakowałam się we włoskiej pizzie w ubiegłym roku. Dla mnie najprostsza. Im mniej składników tym smaczniej :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale mi narobiłaś ochoty na jakąś dobrą pizze :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam, mniam już jestem głodna :)

    Pozdrawiam Zocha :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super, że zabrałaś nas w tą kulinarną podróż - te zdjęcia są świetne, oddają taki właśnie "swojski" klimat :) chętnie spróbowałabym takiej pizzy z włoskiej prowincji...

    OdpowiedzUsuń
  6. Mmm mniam !! Ale mi smaka narobiłaś :D Właśnie sobie uświadomiłam jak dawno nie jadłam pizzy :) Pozdrawiam i zapraszam do siebie, buziaki ! ♥

    OdpowiedzUsuń
  7. Mmm.. Pysznie wygląda :):)

    http://izabielaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. my we Wrocławiu, trochę mamy włoskich pizzerii, gdzie można zjeść prawdziwą włoska pizze, prawda? :)

    http://lamodalena.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Włoska pizza... Tak żałuję, że nigdy jej nie jadłam :<

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz. Konstruktywna krytyka mile widziana. Jeśli masz ochotę obserwuj, nie proponuj obustronnej obserwacji! Staram się wchodzić na każdy blog i jak mi się spodoba to na pewno zostanę na dłużej!